Assalamualaikum

Sunday 17 July 2011

COUPLE...

NISA' nk ckp pasal budaya couple...^^


ermm...NISA' pun xtaw nk ckp cm na...NISA' sndr xbrani sgt nk ckp pasal hal nie...dl NISA' salah seowg org kuat asrama sek membanteras gejala couple...tp, bl NISA' sndr diuji bercouple ...Astaghafirullahala'zim ...NISA' sendiri y tewas...tp, Alhamdulillah, Allah syg NISA'...Dia sedarkan NISA' sblm terlambat...




Pencuri @ Mencuri!!! curi HATI...huhu...NISA' pun xpandai la nk ckp pasal nie...ada la khabar angin mgatakan NISA' mencuri hati seseorang n seseorang mencuri hati NISA'..ntah...NISA' cuba elakan... byk dosa sepanjang gosip itu...Ya Allah...ampunkan NISA' n smua y terlibat dlm hal ini...video "saat lafaz sakinah"...NISA' penah di tag video tue kt fb...siapa n apa motif NISA' di tag NISA' pun xtaw...Syukran y tag...


NISA' bukan jual mahal...NISA' nk jg maruah NISA' n maruah owg lain...lg pun dr pgalaman...bl NISA' nk owg mnyayangi NISA'..nk rs ada owg disisi...Allah dh bg...tp, NISA' xkuat...NISA' lalai...NISA' hanyut... blom ms y sesuai lg...


“Tidak ada yang lebih patut bagi dua orang yang saling mencintai KECUALI NIKAH.” (Hadith Riwayat Ibnu Majah)

erm...NISA' bukan nk ckp pasal diri NISA'...tp, apabila NISA' ditanya pasal hal ini, bl ada y minta pendapat n nasihat pasal hal nie...Lidah NISA' kelu...NISA' terdiam...NISA' xmampu nk nasihat owg lain...NISA' takut NISA' diuji lagi...NISA' xkuat...





Bila NISA' tgk kwn2 ngis kerana lelaki...aduss, NISA' jd takut nk mencari...Banyak owg nasihat, zaman remaja @ u nie la dh kena mencari...mana la NISA' nk cari...bl tgk ada saja kwn2 tewas krn lelaki.. kecewa kerana lelaki...NISA' terpikir hal nie...NISA' dh xpcy lelaki...NISA' penah bertanya pd hamba Allah (lelaki)..."kenapa perempuan sggup mengis krn lelaki?"...jwpnya..."kerana kita xletakkn cinta sebenar pd Allah"...etu jwpn terbaik y NISA' trima setelah byk soalan ini ditanya pada owg lain...


Ya, Allah kekasih kita y utama...cintailah dy sblm mencintai makhluknya...kita xakn menitiskn air mata kalo makhluknya tiba2 hilang...tetapi kita akn lbh takut jika cinta Allah hilang...Ya Allah jgn tgglkn NISA'...NISA' xkuat bila seowg diri...NISA' perlukan cinta & kasih sayangMu...Ya Rahman Ya Rahim...kpd kwn2...NISA' xsggp tgk kaum hawa menitiskn air mata krn lelaki...kita kena kuat...


Memang, untuk melawan nafsu kita memerlukan kekuatan dalaman. Biarlah diri kita sendiri yang memotivasikan iman kita. Kalau kurang iman, macam mana nak motivasikan diri? Jawapannya, kita cubalah memantapkan iman di dalam diri. Benarlah sabda Nabi SAW bahawa jihad terbesar di akhir zaman ialah jihad melawan hawa nafsu.
Ingatlah smua, jom la kita lawan nafsu kita...cinta selepas nikah lebih enak rasanya kan? mudah2n NISA' akan mendapat cinta itu... biarlah NISA'  tak dapat cinta manusia sekarag ini, kerana NISA' takut kehilangan cinta Allah....

'
Ya Allah jika aku jatuh cinta,
Cintakan aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,
Agar bertambah kekuatanku mencintaiMu.
Ya Muhaimin jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati
Seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.
Ya Rabbana jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku agar tidak berpaling daripada hatiMu.
Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalanMu
Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi
Kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.
Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan jauh menyeru manusia kepadaMu.
Ya Allah jika kau halalkan aku merindui kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku
Pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.
Amiin…
Ya Allah makbulkn lah doa NISA'...aaminn


NISA' serahkan soal jodoh NISA' kepadaMu Ya Allah...Kau y lbh tahu siapa y terbaik u NISA'... Kau y lbh tahu bila masanya NISA' layak mencintai makhlukMu...NISA' menanti RIJAL y menyintai NISA' kerana Allah...y Bertanggungjawab...y menerima kekurangan n kelebihan NISA'...y dpt mbimbing NISA' dunia n akhrt....^^

No comments:

Post a Comment