Assalamualaikum

Monday 18 July 2011

~calon suami~

Mesej dr sahabat NISA'...



Mawar Berduri April 23 at 10:52pm Reply • Report

bismillah..sekadar berkongsi rasa mengenai calon suami yang bukan allah utk ku...jujur jauh di lubuk hati nie..sebak terasa..bagi ku dia adalah seorang lelaki yg hebat di mata ku dan di mata orang tua ku.
Dia berjaya menjinakkan saya dari seorang perempuan yg nakal dan keanak-anak kan kepada seorang muslimah berniqab..Siapa yg tahan dengan diri ini ..tapi allah memberi kelapangan hatinya utk mengkhitbah ku..01/06 dia dtg utk merisik bersama ustaz2 lain..Dengan cincin sebentuk dan sebuah al-quran sebagai tanda.aku lah bakal zaujah nya.Alhamdulillah mak dan ayah sangat sayangkan nya...Perjanjian ditetapkan selama 3 tahun..Maka bermula lah kehidupan sebagai tunangan orang..Dia lah yang mengenalkan ku kepada ibadah-ibadah sunat,hafalan al-quran dan juga akhlak mahmudah.Banyak yang di ubah nya dari diri ku.Kerap air mata tumpah kerana terasa susah ingin mengikut arahannya.Ibadah hanya kerana di suruh...Alhamdulillah hampir setahun aku menjadi seorang yg ikhas.Mampu hidup tanpa dia..bahagia dengan kasih sayang emak yg juga menyayanginya.Emak menjadi orang tengah perhubungan kami.Aku menjadi muslimah yg tidak lagi liar dan tidak lagi bersahabt dengan lelaki...Aku juga istiqamah dalam mengerjakan ibadah.01/06-SETAHUN pertunangan kami..Dia menghantar 1 mesej.Demi menjaga diri nya,dia lepaskan aku,kerana dia tidak mahu aku menunggu dalam masa yg lama itu.Katanya..tidak pantas rasanya dia mengikat ku lama-lama.Aku padanya sudah menjadi muslimah sejati..pergilah kau puteri ku kepada orang yg lebih soleh.Aku sudah berjaya mendidik mu.Pesan ku baca lah al-quran yg kuberikan padamu.Jaga lah wajah mu dengan niqab mu.....Menitik air mata ni pabila memberitahu ibu,kepada ayah ku rahsiakan hal ini.Anak kesayangan mu telah pergi ayah...Benar dia lelaki yg hebat,cnta nya kerana allah.Sesungguhnya ku doakan kau agar dapat mujahidah yg terbaik..Siapa yg baca kisah ini..anda rasa dia lelaki terbaik atau tidak?


*erm...NISA' pun xtahu...kalo btl la ada lelaki seperti itu, Alhamdulillah...jika dy mmg jodoh kita,pasti Allah akn satukan kita... 


*Syukran kpd "MAWAR BERDURI" antara sahabat merangkap kakak NISA' y byk menasihati NISA' dgn mgirimkan bahan bacaan berbentuk ilmiah...perkenalan y terlalu singkat, tp sgt bermakna...NISA' berharap persahabatan kita tidak terhenti setakat ini...NISA' bukan y terbaik, tp cuba menjadi terbaik... adk NISA' mohon kemaafan kpd mu Kak YATI...Syukran ats sgl2nya... <3

No comments:

Post a Comment